Jak moc je důležitý design blogu?

25. listopadu 2008 v 20:58 | Brabikate |  Ostatní články
"Obsah blogu je mnohem důležitější než jeho vzhled," myslí si mnozí blogeři a já s nimi úplně souhlasím. Proč by taky někdo chodil na blog, který sice vypadá naprosto úchvatně, ale jinak svým návštěvníkům vůbec nic nenabízí?

Když narazím na blog, kde jsou zajímavé články a mám chuť se na něj vrátit, tak se zaraduji, že jsem objevila další dobrý blog. Design pro mě není rozhodující. Ale pokud blog navíc dobře vypadá, je přehledný a příjemný, tak se z původní příčky dobrých blogů dostává mnohem výš.


Design tedy považuju za něco jako třešničku na dortu. Nějaké to plus navíc. Pokud je blog opravdu dobrý, ale jeho autor nemá grafické nadání, tak proč si v něm nečíst? Já zase neumím zpívat nebo hrát míčové hry a co?
:o)

Na druhou stranu ale nechci důležitost designu shazovat. Takový hezký a s citem zvolený design dokáže totiž hodně - nehledě na to, že prvotní dojem se každému utváří na základě vzhledu. Design dovede navnadit a celkově zpříjemnit chvilky strávené na blogu. Články můžou být sebelepší, ale když bude písmo špatně zvolené, na špatném pozadí a všude bude něco blikat, až z toho budou čtenářům slzet oči, tak nikdy nedocílí toho, že se jejich články budou číst. Proč by to měl někdo číst, když je mu to nepříjemné?

A přitom kdyby si autor dal tu práci a nastudoval si nějaká pravidla designu (pokud je v sobě nemá od přírody), mohl by tím získat mnohem víc čtenářů. Design dokáže návštěvníky zaujmout a zájem je přece to, co si většina autorů ve svých návštěvnících přeje vyvolat, ne?

Teď se ale ještě zamyslet nad tím, jak vlastně vypadá takový hezký design. Není na to žádné měřítko. Je to jednoduše záležitost vkusu. Někomu se můžou líbit blogy plné pixelků, blikajících odkazů a poskakujících medvídků a já to těm lidem neberu. Ale každý má trochu jiný vkus, já zase preferuju spíše jednoduchost a nepřeplácanost.

Další bod, který by neměl hezkému designu chybět, je originalita. Když jsem narazila na první blog tipu "fotografie, pod ní odkaz na menu, pod ním samotné články", tak mě ten nápad zaujal a líbilo se mi to. Ale když jsem narazila na dalších dvacet podobných, už jsem ani neměla chuť ty články číst - když někdo jen kopíruje a nedokáže vymyslet nic originálního, tak se většinou ani v článcích nedozvíte nic nového. Mnohem sympatičtěji potom působí, když se někdo (přestože design nemá zrovna v malíku) snaží o něco vlastního a nedělá to, co už viděl na nějakém úspěšnějším blogu.

Design tedy podle mě není nic směrodatného, ale pokud je to někde hezké, tak se tam podle mého zalíbí ostatním víc, než když autor na design kašle.

Nechci nikomu tyhle své myšlenky vnucovat, ani jsem žádným příkladem nenarážela na žádný konkrétní blog, jen tak pro pořádek.

Jen by mě zajímalo, jak se na důležitost designu díváte vy. Co podle vás dělá z průměrných blogů nadprůměrné blogy, nebo jak podle vás vypadá takový hezký design?
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Elík Elík | 25. listopadu 2008 v 23:05 | Reagovat

Brabi téda.

Já mám vlastní názor a stídílím ho stejně jako ty. Proto myslím, že není potřeba opakovat stejné nebo podobné, ale na ten samý způsob řečené věty. Souhlasím s tebou a tím tedy souhlasí i mé názory.

Jinak chci ti říct, že zítra budu upravovat ten bolgís a mrknu i na svůj web. Už mi není tak špatně a řeknu ti něco. Vymyslel jsem jak zveřejnit svá kreslená díla...i když není fotoaparát k dispozici doma?...

Vozím výkresy a všechny i na intr, tedy vyfotím je foˇˇtákem nějakého z kamarádů a oni mi je pošlou já je dám do patřičných formátů a mohu je tu dát na web. ;o) Mám radost a myslím, že to bude docela dost realistické. ;o)

Pa El

2 Brabikate Brabikate | 26. listopadu 2008 v 10:46 | Reagovat

No, já se tě zrovna chtěla ptát, jestli sis to s tím blogem náhodou nerozmyslel. To jsem ráda, že ne.

A na ty výkresy jsem moc zvědavá... Ještě jsem od tebe nic neviděla.

3 Elík Elík | 26. listopadu 2008 v 13:12 | Reagovat

Ne nerozmyslel a pořád mi to chybí, ale nemohu se pořád odhodlat tam něco dát, protože nevím jestli to bude někdo vůbec číst. A vím, že si tam budu vylívat duši. ;o)

Nevím jestli se máš na co těšit. ;oP

4 kajcusiq kajcusiq | Web | 26. listopadu 2008 v 14:02 | Reagovat

jheeejo mmno to si peken napisala a suhlasim mno ale aj tak mas dobwej design neces spriatelit?

5 Tomáš Tomáš | Web | 26. listopadu 2008 v 19:26 | Reagovat

Pěkně napsáno. Také podle mě není design to nejdůležitější, i když svou roli určitě má. Blogů s blikajícími animacemi a miliardami přeplácaných pozadí jsou spousty, ale to je tak vše. Mimo těchto paskvilů se tam toho moc zajímavého nenachází. Mnohem raději si přečtu stránky, kde najdu něco podstatného nebo aspoň zábavného - třebaže vzhled je víceméně minimalistický. Pokud se ovšem podaří skloubit dobré texty s pohledným designem, je to ideální situace. Tak trochu jsem to nedávno rozebral i na svých stránkách (nijak extra designově vymakaných) a dospěl zhruba je stejnéu názoru jako ty. Mimo souhlasu posílám i pochvalu směrem k tvému blogovému vzhledu a článkům na těchto stránkách:)

6 Brabikate Brabikate | 26. listopadu 2008 v 20:56 | Reagovat

Elík: Tak to tam dej a uvidíš... ;o) Když to nevyzkoušíš, tak se nikdy nedozvíš, jestli by to někdo četl. A hlavně nic není hned. Prostě to vyzkoušej, za to nic nedáš. ;o)

kajcusiq: Děkuju. Ale já nespřáteluju... Jen si dávám odkazy na blogy, které se mi líbí, nebo je mám prostě ráda. Třeba kvůli jejich autorům.

Tomáš: Fíha, děkuju za pochvalu. Cením si ji hlavně díky tomu, jak dobré a zajímavé články máš na svém blogu ty. Takže děkuju, považuju to za čest. :o)

Ten tvůj článek si teď nemůžu vybavit, ale možná jsem ho četla... Je to dost pravděpodobné.

7 patris patris | Web | 27. listopadu 2008 v 13:13 | Reagovat

design i clanky jsou na blogu dulezity. ale mas pravdu, ze kazdej ma ty hranice a styl nekde jinde. kazdopadne originalita vyhrava :-) ja osobne mam rad jednoduchost a minimalismus.

8 Ciarin Ciarin | Web | 27. listopadu 2008 v 14:49 | Reagovat

Třeba ten tvůj :)

9 Elík Elík | 27. listopadu 2008 v 19:59 | Reagovat

Brabinko já se chtěl zeptat když je řeč o těch designech...

Nechtěla by si aktualizovat i svojí předešlou ne blogovou, ale webovou stránku co máš u Blanch na canditě doméně?

Já totiž prahnu po nějakém tvém novém designu na web, protože ty jsi mě vždy dokázala okouzlit. A byl bych rád kdyby ta stránka neležela ladem, protože si na ní měla perfektní vzhledy. A jestli by si zase nechtěla vytvořit na layoutse nějaký na stažení. ;o) Myslím, že by se těšili všichni nebo já teda určitě. ;o)

10 mardom mardom | E-mail | Web | 27. listopadu 2008 v 20:34 | Reagovat

Krásná úvaha. No já nejsem zrovna z těch, co by jim design šel, ale zvolila jsem vcelku jednoduché a efektivní řešení - svěřila jsem se do rukou odbornice na vzhledy (Blanch). Ta mi v určitých intervalech mění vzhled a můžu říct, že se vždycky přesně trefí do mého vkusu, ačkoliv to dopředu nekonzultujeme. Myslím si, že vzhled, ať chceme nebo nechceme určuje, jestli se čtenář vůbec začte. Poté nastoupí kvalita/nekvalita článků. Proto lidem, kterým je design cizí doporučuju si buď stáhnout (s dovolení) někým vytvořený vzhled - stránek na to je dost nebo někoho poprosit nebo si vytvořit aspoň jednoduchý, ale nerušivý vzhled (čitelný). Pak si získají mnohem více lidí, než by měli špatným vzhledem. To je tak asi vše, co bych k tomu mohla říct.

11 helix helix | Web | 28. listopadu 2008 v 11:50 | Reagovat

Ahoj Brabikate :)

Tak,já jsem zastnáce toho názoru,že design není všechno a příjemně tam samozřejmě musí být,ale já jsem přesně ten typ,co nejde s grafikou ruku v ruce :) A hlavně na to nemám trpělivost.Ale zase jsem radši,když tam já naplácám na záhlaví nějakou chujovinu,než když mi to záhlaví nebo celkový design udělá někdo jiný.

Já se držím základů a snažím se být při zemi - nikde mi nic nebliká.Celá stránka je černá,odkazy žluté a písmo bílé,protože ten blog v podstatě slouží na vypisování se ze svých rozmarů a povídek.Takže když už to někdo čte,tak ať to jde vidět a nemusí  "mhouřit oči do sluníčka".A právě proto,že černé na bílém (v mém případě bílé na černém) byl pro mě vždycky základ,tak podle toho to tam tak i vypadá :-) A záhlaví je většinou také černobílé - aby všem došlo,že tam nejde o vzhled,pixelky a bůh ví co ještě,že nepotřebuji,aby tam skákaly medvídci. Když to vezmu kolem a kolem,tak můj blog nemá prakticky žádný účel,spíš zkoumání názorů ostatních a vypisování se ze sebe sama :)

Články rozhodně nekopíruji.Když jsem s blogem začínala,tak se tam hromadily mé povídky.Ale ani pak jsem neměla potřebu kopírovat články,ačkoliv mi tam nikdo nechodil.Občas najdu zajímavý článek a dám na něj odkaz,nebo vlastními slovy stručně řeknu,o co tam jde (+ ten odkaz,samozřejmě) .A vždycky k tomu doplním vlastní názor.A mých názorů je blog plný,stejně jako mých veleamatérských povídek :)

Měj se.. a názoruj u mě dál,jak jsem připsala do minulého článku,jsem ráda,že nejsi z těch,které napíšou "úžasnéééé" a odejdou :)

12 Tofydel (nebo prostě Tofy) Tofydel (nebo prostě Tofy) | Web | 28. listopadu 2008 v 18:47 | Reagovat

Myslím, že obsah blogu je samozřejmě důležitější než design, ale sama jsem ráda, když narazím na nějaký takový, jako je ten tvůj. Mě osobně se moc líbí tenhle design, ale ještě víc tvé nádherné články... :o) já osobně jsem spíš ten člověk co neovládá ani jedno.... hihi :D

13 Elík Elík | Web | 29. listopadu 2008 v 14:32 | Reagovat

Brabísku tak na webu...ne na blogu, ale na mojí stránce už je něco new...;oP

14 Lit Lit | Web | 3. prosince 2008 v 19:06 | Reagovat

Souhlasím s tvým článkem - pro mě je velice důležitý obsah. Ale když má k tomu blog ještě krásný design, posouvá se o příčku nahoru...

15 komarek komarek | E-mail | Web | 3. prosince 2008 v 22:42 | Reagovat

Naprosto s tebou souhlasím :) I když vždycky, když se snažím nahodit nový kabát, nedopadne to tak, jak bych si představovala. Závidím lidem, co mají takový originální design, jako třeba ty. Prostě na to nemám. Já jsem v podstatě člověk takzvaný kreativec. Jen ty designy mi zkrátka moc nejdou. Asi na to nemám nervy :) Těším se, až přijde má kreativní chvilka, jak jí tak říkám a vymyslím konečně něco, co bude dobře snesitelné, praktické, originální a na dlouhou dobu. Pevně v to věřím.. Ale dost už o mě :D..

Měj se hezky ;)

16 Zdeněk Pekař Zdeněk Pekař | E-mail | Web | 4. prosince 2008 v 17:31 | Reagovat

"Obsah blogu je mnohem důležitější než jeho vzhled"... úplně s Tebou souhlasím. Vzhled je důležitý pouze v případě, že obsah je natolik všední (např. že popisuje něco, co každý ví a vidí každý den kolem sebe), ale autor blogu má pocit, že  žije mezi slepci. Pak je design prostředek k upoutání pozornosti "otevírání přivřených očí" na pozadí...

17 Dark [Princess] Dark [Princess] | Web | 5. prosince 2008 v 11:26 | Reagovat

najlepšie je, keď je to vyrovnané : )

dokopy je to milý blog, a tých je málo...

ale nemozem odsudit blog iba podla designu - a tak to robia viaceri : (

18 Shira Shira | Web | 5. prosince 2008 v 21:18 | Reagovat

Na prvním místě je obsah, na tom se asi shodneme všichni. Originalita, jakási pravidelnost přidávání článků a v neposlední řadě design. I sebelepšímu blogu zasadí ránu do zad odfláknutý design (když například nesnesitelně bije do očí, většinou se na něj nedá moc dlouho dívat, ačkoliv je jeho obsah sebezajímavější).

19 Léto Léto | Web | 5. prosince 2008 v 23:07 | Reagovat

Hezký článek a naprosto souhlasím.

I pro mě je na prvním místě obsah, stejně jako pro všechny, kdo tady komentovali. Ovšem je třeba si uvědomit, že mezi blogaři jsme spíše menšinou a ohroženým druhem. Důkazem budiž statistiky z Google Analytics. Díky nim jsem zjistil, že drtivá většina návštěvníků, kteří ke mně přišli přes odkaz na blog.cz, strávila na stránce nanejvýš pár minut. Pak napíšou přinejlepším něco jako "krásný design!" pod nejnovější článek (aniž by si ho vůbec přečetli) a jdou zase o dům dále.

Osobně mě na cizích stránkách trápí vzhled pouze v případě, že mi nějakým způsobem brání ve čtení, třeba žlutým písmem na béžovém pozadí či jinými "skvělými" nápady. Docela negativně se stavím i k tomu, když má někdo na hlavní stránce nastaveno automatické spuštění hudby. Máloco vyděsí více, než když do sluchátek zprudka začne kvílet neznámý hlas, obvykle v maximální hlasitosti. :)

20 Dromedka Dromedka | Web | 6. prosince 2008 v 17:17 | Reagovat

Mno nevím, kam jinam to napsat... :) Doufám, že nevadí, že jsem se tak trošičku nechala inspirovat tvým obrázkem (v galerii 1.) s názvem Woman a napsala takovou kratičkou básničku... Ten obrázek se mi až neskutečně líbil, hodláš se tím živit? :) Nebo plánuješ něco velkého, či užs něco velkého naplánovala?? :) Vypadáš jako vážně dobrá malířka a z tvých obrázků na mě přímo dýchá tajemno a ta inspirace... :) Je mi to jedno, jestli budeš chtít, klidně se na tu básničku koukni, jestli ne, tak jsem aspoň uznala za vhodné ti to říct... :) Mno, snad se nezlobíš... :) Zatím, Drom

21 Zmražená Opice Zmražená Opice | Web | 6. prosince 2008 v 17:54 | Reagovat

Podle mě design není nejdůležitější.. Když se někde kouknu, jak někteří blogeři hodnotí blogy, tak mě to úplně naštve, hodnotí podle vzhledu. Nechápu, na co je dobrý chodit na blog s článkama o ničem jenom proto, že se nám líbí design.. ale deisgn je podle mě, přesně jak ty říkáš, něco jako ta třešnička na dortu.. samotná třešnička je na nic, když je bez dortu, ale s dortem je to skvělý.. Tvůj blog má hrozně hezký design, takový jakoby navozující klidnou a přátelskou atmosféru... To náš blog má takovej šílenej design.. My sjme šílený, ale taky takový jakoby přátelský a klidný...

22 Nikisanda Nikisanda | Web | 6. prosince 2008 v 20:55 | Reagovat

Ahoj! Máš moc hezký blog.

Byla bych ráda kdyby ses zúčastnil/a rekordu v komentářích.

Zde → http://nikisanda.blog.cz/0811/rekord-v-komentarich

Prosím, neber to jako reklamu. Děkuju!

23 Tiffany Tiffany | Web | 7. prosince 2008 v 13:17 | Reagovat

Pěkný.Souhlasím.

Co třeba ty, skvěle píšeš a design úžasnej, promakanej, příjemnej a ty skvělé články se čtou ještě lépe;)

A na vzhledu určitě trošku záleží, i kdyby dotyčnej psal skvělé články a měl na stránce glitter pozadí, po 2 větách bych zmáčkla tlačítko zpět, protože ta bolest očí ze třpytu.Blé:)

24 jakub.boa jakub.boa | Web | 8. prosince 2008 v 12:46 | Reagovat

Přidávám se k těm, kdo upřednostňují obsah. Ohledně vzhledu mě zatím upoutaly pouze ty negativní, které vyloženě rušily ve čtení, nejenom nečitelností, ale třeba rušivými okraji. Třeba mi trochu vadí často pevná šířka blogů. Sice si to můžu ve Firefoxu zvětšit, ale to zase už není ono.

25 misa_laska misa_laska | Web | 8. prosince 2008 v 23:17 | Reagovat

Rozhodně dám na obsah.. A vzhled.. To, co se líbí mě se nemusí líbit jinýmu. Takže v podstatě vzhled přiřazuju k cítění autora a k jeho povaze, občas snad i náladě, ale nechápu, když někdo mění vzhled každej měsíc nebo dokonce ještě častěji, chápu, že je to baví a když se jim design povede, tak mají radost.. Ale pak asi u nich úplně není nejdůležitější obsah. Já osobně mám design pořád stejnej už od začátku, kdy jsem si tam něco nastavila. Jednoduchost. Nevim, nemam tendenci ho měnit. Pro mě je důležitý, co tam mam napsáno. Teď jsem si četla články starý půl rok... a je to takovej zvláštní a hezkej pocit uvědomit si, jak se všechno změnilo, uplynulo..

26 Inward Inward | Web | 13. prosince 2008 v 17:27 | Reagovat

Určitě je pro mě důležitější obsah blogu, ale když kliknu a nějaký odkaz s blikajícím pozadím, většinou hned odejdu a články si nepřečtu. Design nemusí být jedno velké umělecké dílo, ale nesmí příliš unavovat oči a nesmí být moc přeplácaný.

27 Petr Petr | Web | 31. prosince 2008 v 21:00 | Reagovat

Ano s názory souhlasím. Ovšem jen na půl. Nebudu číst blog který má v pozadí opakující se obrázek, u kterého není nastavena průsvitnost a je na něm nečitelný text. Myslím si že obojí je na blogu důležité!

28 Marťa Marťa | Web | 2. ledna 2009 v 22:59 | Reagovat

taky souhlasím... ale myslím, že tvůj blog splnuje jedno i druhé takže můžeš být v pohodě :) ... jinak určitě když jsou vlastní články a vlastní obsah tak design opravdu není důležitý... ale zase kdo by vydržel na nějakém blyštivém svítícím pozadí, že? Toť můj názor :)

29 Kitty Kitty | Web | 19. ledna 2009 v 21:22 | Reagovat

Design blogu je podle mně hodně důležitý. Třeba jen z důvodu, který jsi zmínila. nechtělo by se mi navštěvovat blog nebo jiné stránky, kde nejde nic přečíst atd. Pěkný design navíc může podtrhnout obsah blogu. Je vidět, že autorovi na blogu záleží. A to nemusí být nějaký světový design. Stačí jen jednoduchý, ale dokonalý...

Na tomto blogu je úchvatný dsign, naprosto dokonalý. Společně s obsahem mně to přimělo se na blog vrátit...

30 Tess Tess | Web | 10. února 2009 v 16:03 | Reagovat

Hezký design může být i naprosto ten nejjednodušší, když se správně zvolí barvy atd. Je jedno, že záhlaví nemá tyhle a tamty efekty, ale když se skloubí správný barvy a dá se tomu třeba nějakej rámeček bo tak, tak to někdy taky vypadá zajímavě.. ;) Ono jednoduchost není špatná i v tom, že vlastně nerozptyluje od čtení článků... :) A pak když ty články jsou zajímavý a originální, tak to vážně zaboduje.. :) Někdy je ale problém vymyslet ty originální články a inspirace chybí... :(

31 Nelili Nelili | Web | 10. února 2009 v 18:01 | Reagovat

Ahoj :)

podle mě je design blogu moc důležitý. Když vstoupím na nějaký blog a uvidím nepřehledné menu, blikající obrázky a ještě kdo ví jaký druh písma, tak se ani nepodívám na obsah a rychle mizím pryč. Takže já cením jednoduchost a přehlednost.

Ty máš moc pěkný blog. Vím, že Ti to říká každý, ale musela sem Ti ho pochválit ;)

32 Hors*ka Hors*ka | Web | 15. června 2011 v 17:00 | Reagovat

Máš hezkej blog a líbí se mi tvoje upřímný názory :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama